ACOWAR Countdown – Day 10&11 + 12: Happy Book Birthday!

Hello, Sarah J. Maas lovers and those who still want to become one!

Today I’m going to talk about day 10, 11 and 12 (HAPPY BIRTHDAY ACOWAR!) of #WaitingForStarlight. You can check out all days of the Countdown and its creators here: (x)

Heute befasse ich mit Tag 10, 11 und 12 (HAPPY  BIRTHDAY ACOWAR!) von #WaitingForStarlight. Du kannst alle Tage des Countdowns und die kreativen Köpfe dahinter hier entdecken: (x)

Day 10: Under the Mountain – What Song Would Save You?

This was easy: Everything by Ed Sheeran. The first time when I listened to Divide, that’s how I felt: Saved. Ed always manages to make me feel better with his songs. He explains my feelings so well in them. No other artists reaches me like he does.

Das war einfach: Alles von Ed Sheeran. Das erste Mal als ich mir Divide angehört habe, habe ich mich genauso gefühlt: Gerettet. Ed schafft es immer mit seinen Liedern, dass ich mich besser fühle. Er erklärt meine Gefühle mit ihnen. Kein anderer Künstler erreicht mich so wie er.

18209791_10209304847686841_412262870_o

Day 11: Tamlin – Worst Character Development

Well, first of all my choice for this day is Tamlin and my second is Gale from The Hunger Games books. It’s not like they are badly written – it’s the opposite. They are both written by insanely talented authors.  But the way they both took I don’t like.

Na ja, meine erste Wahl für diesen Tag ist Tamlin und die zweite ist Gale aus den Hunger Games Büchern. Es ist nicht so, dass sie schlecht geschrieben sind – es ist das Gegenteil. Beide sind von unglaublich talentierten Autorinnen geschrieben. Aber sie haben beide einen Weg genommen, den ich nicht mag.

I really liked Gale in the first book – though I always shipped Katniss with Peeta. In the third book his development went into a way that I no longer liked. He acted like I never thought he would. And it’s the same with Tamlin in ACOMAF – though he got already weird at the end of ACOTAR. I’ve tried to see the good in both, still thought they would become better again, but hope is lost.

Ich mochte Gale wirklich im ersten Buch – auch wenn ich Katniss immer mit Peeta geshipt habe. Im dritten Buch ist seine Entwicklung einen Weg gegangen, den ich nicht mehr mochte. Er hat sich verhalten, wie ich es niemals erwartet hätte. Und es ist das gleiche mit Tamlin in ACOMAF – obwohl er sich bereits am Ende von ACOTAR komisch aufgeführt hat. Ich habe versucht, das Gute in ihnen beiden zu sehen, habe gedacht, sie könnten wieder besser werden, aber die Hoffnung ist verloren.

18236652_10209304848886871_876079482_o

Day 12: Happy book birthday ACOWAR!

It’s the day! It’s finally here! Happy Birthday, ACOWAR! And my book still hasn’t gotten shipped and I might have to wait till the middle of the month to hold it in my hands… But I’m excited for Sarah and everyone who already got their hands on a copy and who are already enjoying their stay at the Night Court. Have fun, everyone. I will join you very soon.

Es ist soweit! Es ist endlich Zeit! Happy Birthday, ACOWAR! Und mein Buch wurde immer noch nicht versendet und ich muss wahrscheinlich noch bis Mitte des Monats warten, bis ich es in den Händen halten kann… Aber ich freue mich für Sarah und jeden, der es schon in den Händen halten kann, und die ihren Aufenthalt am Night Court genießen. Habt alle Spaß. Ich werde bald zu euch stoßen.

18290120_10209324901348170_1372442309_o

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s